Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Internet zmienia agencje prasowe

09 grudnia 2013 | Ekonomia i Rozwój
autor zdjęcia: Waldemar Kompała
źródło: Fotorzepa

Peter Kropsch | Musimy być szybsi i bardziej multimedialni – mówi szef Europejskiego Stowarzyszenia Agencji Prasowych.

Rz: Zgadza się pan z teorią głoszącą, że za kilka lat w mediach może prawie nie być dziennikarzy, bo redakcjom bardziej będzie się opłacało zamieszczać informacje z agencji informacyjnych?

Peter Kropsch: Klienci agencji informacyjnych działają pod ogromną presją ekonomiczną. Ich głównym celem jest teraz znalezienie rozwiązania, które pozwoli odróżnić się od pozostałych. Z drugiej strony mamy agencje, które podają im interesujące wszystkich bazowe informacje. Pytanie więc, czy dla mediów ma sens samodzielne pozyskiwanie tych samych informacji, które mają już z agencji. Czy jeśli chcą się czymś wyróżnić, nie byłoby rozsądniejsze poszerzanie sfery własnych ekskluzywnych materiałów, jak np. komentarze i analizy, także te w Internecie? Dlatego w tradycyjnych mediach wciąż będzie pracować wielu dziennikarzy, choć ich rola będzie się zmieniać. Możliwe np., że w agencjach pojawi się nowy rodzaj pracownika: „kurator newsów", którego zadaniem będzie sprawdzanie, czy wiarygodne są źródła informacji podawanych w mediach społecznościowych.

Dziennikarze obywatelscy przejmą rolę...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9710

Wydanie: 9710

Spis treści

Ekspert księgowy

Okładka o Papieżu

Zamów abonament