Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wizerunek zaczyna się od logo

05 stycznia 2015 | Dobra Firma | Beata Drewnowska
Logo działa najskuteczniej jeśli jest częścią systemu wizualnej identyfikacji firmy
autor zdjęcia: Jakub Kaczmarczyk
źródło: PAP
Logo działa najskuteczniej jeśli jest częścią systemu wizualnej identyfikacji firmy

Marketing | Stworzenie dobrego logotypu jest kluczową inwestycją w każdej firmie. Bez niego nie uda się wyróżnić na rynku.

Każdego dnia konsumenci są bombardowani setkami produktów, które konkurują o coraz bardziej nasycony rynek. Te, które nie są w stanie zwrócić ich uwagi, już na starcie narażone są na porażkę.

– Logo jest dziś niezbędne – mówi Katarzyna Kielar, doradca ds. PR, partner w agencji Hello PR. – Potrzebujemy go, by oznakować i wyróżnić produkty, przygotować szyld, a także zaistnieć na portalach społecznościowych czy stworzyć choćby prostą stronę internetową. Bez logotypu nie da się też rozpocząć działań reklamowych czy nawiązać komunikacji z mediami.

Liczy się pierwsze wrażenie

Stworzenie logo – bez względu na wielkość firmy, która za nim stoi – musi poprzedzić dokładna analiza jej biznesowej wizji i określenie celów, które chce osiągnąć. Trzeba także wziąć pod uwagę specyfikę branży, w której działa, i logotypy konkurencji.

– Logotyp to część identyfikacji marki i element, który powinien być spójny z misją i wizją firmy. Ma być nie tylko akceptowany przez właścicieli i pracowników, ale także wyróżniający przedsiębiorstwo czy markę na tle konkurencji, łatwy do zapamiętania oraz niosący pożądany przekaz – mówi Paweł Tomas, dyrektor kreatywny w agencji The Digitals.

Artur Smolicki, specjalista ds. marketingu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10032

Wydanie: 10032

Spis treści
Zamów abonament