Prakomórka z dna

07 maja 2015 | Nauka | Krzysztof Urbański
Okolice kominów termalnych tak jak te między Grenlandią a Norwegią są zamieszkane  przez nieznane jeszcze organizmy. To tu znaleziono komórki Loki
źródło: Centre for Geobiology (University of Bergen, Norway) by R.B. Pedersen
Okolice kominów termalnych tak jak te między Grenlandią a Norwegią są zamieszkane przez nieznane jeszcze organizmy. To tu znaleziono komórki Loki

Nieznany dotąd mikroorganizm – brakujące ogniwo w ewolucji złożonych form życia – odkrył międzynarodowy zespół naukowców.

Odkrycie pozwala zrozumieć, w jaki sposób miliardy lat temu z prymitywnych komórek wyewoluowały złożone komórki roślin, grzybów, zwierząt i, oczywiście, ludzi. Jak powstawały te najbardziej złożone – było dotąd zagadką. Na łamach dzisiejszego wydania magazynu „Nature" wyjaśniają ją naukowcy z zespołu, którym kierował dr Thijs Ettema z Wydziału Biologii Komórki i Biologii Molekularnej Uniwersytetu w Uppsali.

– Wielu fascynuje ewolucja człowieka od wspólnego przodka nas i małp. Nasze odkrycie odpowiada na podobnego typu pytanie, tylko dotyczy znacznie wcześniejszego procesu –...