Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Fikcyjne zakupy w sieci naruszają konkurencję

07 maja 2015 | Prawo | Łukasz Kuligowski

Sprzedawca internetowy może walczyć z konkurentem, który podszywa się pod klientów, by zamówić jego towar, a później za niego nie płaci.

Mniejsi sprzedawcy internetowi nie mają łatwego życia. Szczególnie gdy narażą się konkurencji, która chce wygryźć ich z rynku. I niekiedy udaje klientów, by na podstawie fikcyjnych danych kupić np. duże ilości drogiego towaru tylko po to, żeby uprzykrzyć życie konkurentowi i narazić go na koszty.

Zamówienie do nikogo nie dociera i nikt za nie nie płaci. Wraca do sprzedawcy, który ponosi koszty wysyłki czy obsługi na portalach aukcyjnych. Niełatwo walczyć z takim procederem, ale jest to możliwe.

Ograniczenie płatności

W takiej właśnie sytuacji znalazł się jeden z przedsiębiorców. Jego aukcje na Allegro wykupuje w całości jedna osoba z różnych kont Allegro...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10134

Wydanie: 10134

Spis treści
Zamów abonament