Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy wydatki na upominki dla klientów są kosztem podatkowym

20 lipca 2015 | Podatki | Magdalena Żochowska
Anna 
Jaroszewicz
źródło: materiały prasowe
Anna 
Jaroszewicz

Jeżeli podatnik przekazuje potencjalnym klientom gadżety 
i prezenty wyłącznie lub przede wszystkim w celu wykreowania swojego pozytywnego wizerunku, 
to wydatki te – jako mające charakter reprezentacyjny – nie stanowią kosztów uzyskania przychodów.

Tak wynika z wyroku WSA w Warszawie z 22 kwietnia 2015 r. (III SA/Wa 1630/14).

Podatnik prowadzi działalność gospodarczą związaną z dystrybucją środków ochrony roślin. Organizuje akcje promocyjno-reklamowe w ramach spotkań w gospodarstwach rolnych, w których używane są te środki. W trakcie akcji reklamowej uczestnikom zapewniony jest poczęstunek w formie cateringu oraz przekazywane są gadżety i upominki, takie jak długopisy, kalendarze, portfele czy zegarki. Materiały te nie zawsze są opatrzone logo spółki, a ich wartość wynosi od kilku do kilkuset złotych. Spółka zwróciła się do organu podatkowego z pytaniem, czy wydatki poniesione na usługi cateringowe oraz ww. materiały reklamowe przekazywane uczestnikom akcji reklamowej można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. W ocenie spółki ponoszone wydatki mają na celu promowanie produktów spółki i jako wydatki na reklamę są kosztami podatkowymi.

W...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10196

Wydanie: 10196

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament