Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konsumenci odkrywają upadłość

12 listopada 2015 | Prawo | MD

Od roku liczba upadłości konsumenckich lawinowo rośnie, ale nie wszyscy wiedzą, jakie mają w tej procedurze obowiązki.

O praktycznych aspektach upadłości konsumenckiej rozmawiali uczestnicy wtorkowej konferencji zorganizowanej przez Stowarzyszenie Sędziów Polskich Iustitia.

– Na razie wnioski składają byli przedsiębiorcy, prezesi i menedżerowie firm – zauważa Daria Popłonyk, sędzia z warszawskiego Sądu Upadłościowego. Niewykluczone, że chcą uniknąć odpowiedzialności za długi, ale temu ma właśnie służyć upadłość konsumencka.

Wielu wnioskodawców nie wie, że ciążą na nich określone obowiązki, jak wyjawienie majątku oraz transakcji uszczuplających majątek, np. darowizn. Syndyk nie będzie raczej sądownie odzyskiwał tego majątku, ale przesłucha konsumenta, a jego nielojalność skutkować będzie odmową upadłości.

Niewątpliwie ma ona plusy.

– Wielu osobom wraca chęć rozpoczęcia nowego życia – podkreśla Piotr Wydrzyński, syndyk konsumencki.

Wydanie: 10293

Wydanie: 10293

Spis treści
Zamów abonament