Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Być kobietą. To kosztuje

25 marca 2016 | Nauka | peka

Cenowa dyskryminacja – towary i usługi dla kobiet są droższe niż takie same dla mężczyzn.

Niby to wiadomo od dawna – wystarczy spojrzeć na ceny u fryzjera. Ale gigantyczne porównanie przeprowadzone przez Departament Spraw Konsumentów Nowego Jorku pokazuje skalę tej „genderowej nierówności".

– Rzeczy dla kobiet kosztują średnio o 7 proc. więcej niż takie same dla mężczyzn. A podstawowa zasada mówi, że nie powinniśmy być traktowani inaczej z powodu płci – oburza się szefowa departamentu Julie Menin.

Analiza objęła 90 sklepów i prawie 800 produktów. Julie Menin podaje przykłady: hulajnoga dla chłopca kosztuje 25 dolarów, a identyczna, ale różowa – 50 dolarów. Dżinsy, ostrza do golenia, zwykłe koszulki, nawet pieluchy dla dorosłych – wszystko jest droższe w wersji damskiej.

Teraz urzędnicy miasta namawiają, aby przypadki ewidentnych nadużyć ogłaszać w mediach społecznościowych.

Wydanie: 10404

Wydanie: 10404

Spis treści
Zamów abonament