Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Eksporterzy walkowerem oddają handel w internecie

07 kwietnia 2016 | Ekonomia
Sprzedaż zagraniczna nie jest dla polskich firm ciekawą alternatywą
źródło: Rzeczpospolita
Sprzedaż zagraniczna nie jest dla polskich firm ciekawą alternatywą

Mimo niższych cen tylko 3 proc. polskich firm sprzedaje w sieci towary za granicę.

piotr mazurkiewicz

Rozwijanie handlu internetowego między różnymi krajami to dzisiaj bardzo silny trend w biznesie. Jego znaczenie dla gospodarki i wzrostu PKB państw UE widzi Komisja Europejska. Także konsumenci zyskują w ten sposób dostęp do większej oferty towarów, często tańszych niż w ich krajach.

Jednak tylko z pozoru internetowa sprzedaż za granicą to proste zadanie, skoro jedynie 8 proc. firm w UE ją prowadzi. W Polsce jest jeszcze gorzej: z takiej możliwości eksportu korzysta tylko 3 proc. firm – wynika z raportu DELab Uniwersytetu Warszawskiego, przygotowanego na zlecenie MSZ.

Tanio jak nad Wisłą

– Polskie firmy sprzedają za granicę głównie usługi zakwaterowania i kategorie produktów związane z informatyką i telekomunikacją. Mocna w tradycyjnym eksporcie żywność ma niszową pozycję w e-handlu – mówi Katarzyna Śledziewska, koordynator DELab UW.

Tak słaby wynik polskich firm jest o tyle...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10414

Wydanie: 10414

Spis treści
Zamów abonament