Astra jest gotowa na nowego gracza
Marcin Ornass-Kubacki | Liczba uczestników polskiego rynku satelitarnych platform cyfrowych jest zbyt ograniczona – uważa prezes Astra Central Eastern Europe.
Materiał postał we w współpracy z Astra CEE
Rz: Jaką część przychodów SES, do której należy marka Astra, generuje w Polsce?
Marcin Ornass-Kubacki: Satelita nie widzi granic, dlatego nie dzielimy przychodów na poszczególne krajowe rynki. Intensywnie pracujemy nad wzmocnieniem pozycji Polski na tle krajów Europy Środkowo-Wschodniej. To właśnie nad Wisłą znajduje się centrala regionu zarządzająca działaniami w blisko 15 krajach. Jeśli chodzi o SES, w 2015 r. nasze przychody wzrosły o 5 proc., do 2,015 mld EUR.
Komu oferujecie swoje usługi?
Jako operator satelitarny skupiamy się na branży telewizyjnej. Działamy głównie w obszarze B2B, współpracując z dostawcami treści i operatorami płatnej telewizji, czyli m.in. platformami cyfrowymi. Z naszej floty korzystają także wojsko czy spółki telekomunikacyjne.
Na rodzimym rynku przegrywacie rywalizację z Eutelsatem, którego satelity przesyłają sygnał NC+ i Cyfrowego Polsatu. Dlaczego?
Polska jest pod tym względem wyjątkiem, na zdecydowanej większości rynków europejskich to Astra jest absolutnym liderem. Chciałbym przypomnieć, że pierwsza na polskim rynku platforma cyfrowa – Wizja TV – korzystała z naszych usług. Specyfiką naszego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta