Czy znikną telefony za złotówkę
Sprzedaż ratalna komórek zamiast chwytliwego hasła.
urszula zielińska
Orange Polska od 12 kwietnia nie oferuje już klientom indywidualnym takich urządzeń jak smartfony czy telefony innego typu w promocjach nazywanych od lat: telefon za złotówkę. Operator zastąpił tę formułę – we wszystkich kanałach sprzedaży, także na własnej stronie internetowej – sprzedażą ratalną. Informacja o tej decyzji obiegła internet z prędkością światła. Posypały się tytuły: „Koniec telefonów za złotówkę", „Orange kończy z subsydiowaniem telefonów".
Mało kto zauważył, że wcześniej niemal całkowicie z takiej sprzedaży urządzeń zrezygnował T-Mobile Polska. Pierwsze umowy z ratami za urządzenia wprowadził już w 2010 r. Z czasem upowszechniło się podejście, w którym telekom dzieli abonament na dwie części: opłatę za usługi i za urządzenie (ang. split contract). Obecnie tylko klienci usług typu mix korzystają z innych rozwiązań.
Sprzedaż ratalną wprowadził także już jakiś czas temu Polkomtel, operator sieci Plus. Telekom nadal jednak daje klientom wybór opcji zarówno ze sprzętem subsydiowanym, jak i w modelu ratalnym (karta SIM, a np. smartfon na raty). Operatorzy zapewniają, że wbrew interpretacji części osób nie rezygnują z walki o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta