Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Państwo odbiorcą innowacji

26 kwietnia 2016 | Ekonomia
Uczestnicy debaty, która odbyła się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym apelowali  o tworzenie kultury wspierania innowacji
autor zdjęcia: Piotr Wittman
źródło: Fotorzepa
Uczestnicy debaty, która odbyła się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym apelowali o tworzenie kultury wspierania innowacji
prof. Piotr Płoszajski, kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej: - Tradycyjne sektory przemysłu zanikają, a innowacje powstają na ich styku poprzez przenikanie się branż na pierwszy rzut oka prawie ze sobą niezwiązanych.
autor zdjęcia: Piotr Wittman
źródło: Fotorzepa
prof. Piotr Płoszajski, kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej: - Tradycyjne sektory przemysłu zanikają, a innowacje powstają na ich styku poprzez przenikanie się branż na pierwszy rzut oka prawie ze sobą niezwiązanych.
Ewa Janczukowicz-Cichosz, wicedyrektor Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego: Przedstawiciele dużych firm szukają w parkach naukowych inspiracji  i innowacji pochodzących  z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
autor zdjęcia: Piotr Wittman
źródło: Fotorzepa
Ewa Janczukowicz-Cichosz, wicedyrektor Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego: Przedstawiciele dużych firm szukają w parkach naukowych inspiracji i innowacji pochodzących z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Michał Szaniawski, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu: - Administracja publiczna jest zdeterminowana, aby wprowadzić zmiany ułatwiające powstawanie innowacji i usunąć wszelkie bariery je utrudniające. Gospodarka na tym zyska
autor zdjęcia: Piotr Wittman
źródło: Fotorzepa
Michał Szaniawski, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu: - Administracja publiczna jest zdeterminowana, aby wprowadzić zmiany ułatwiające powstawanie innowacji i usunąć wszelkie bariery je utrudniające. Gospodarka na tym zyska
Daniel Maksym, dyrektor Działu Innowacji i Rozwoju w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju: - Nasz kraj dopiero szuka własnego modelu wspierania i powstawania innowacji. Zapewne będzie on mieszanką już istniejących światowych rozwiązań.
autor zdjęcia: Piotr Wittman
źródło: Fotorzepa
Daniel Maksym, dyrektor Działu Innowacji i Rozwoju w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju: - Nasz kraj dopiero szuka własnego modelu wspierania i powstawania innowacji. Zapewne będzie on mieszanką już istniejących światowych rozwiązań.
Joanna Kowal, country manager w firmie Avalon Solutions: - Polski rząd może być kreatorem i odbiorcą rodzimych innowacji.  Na pewno firmy takie jak Google ubiegałyby się o zamówienia rządowe w dziedzinie e-bezpieczeństwa.
autor zdjęcia: Piotr Wittman
źródło: Fotorzepa
Joanna Kowal, country manager w firmie Avalon Solutions: - Polski rząd może być kreatorem i odbiorcą rodzimych innowacji. Na pewno firmy takie jak Google ubiegałyby się o zamówienia rządowe w dziedzinie e-bezpieczeństwa.

Polski model wspierania innowacyjnych projektów dopiero się tworzy. W ich powstawaniu mogą pomóc rodzime zamówienia rządowe.

Artur osiecki

O niełatwej, ale postępującej współpracy rodzimego biznesu i nauki na polu innowacji rozmawiali uczestnicy piątkowej debaty, która odbyła się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w ramach Ogólnopolskiego Forum Innowacyjności. Zgodzili się, że nie ma sensu dzielenie innowatorów na naukowców i przedsiębiorców. Jednocześnie uznano, że co do zasady we wspólnych projektach innowacyjnych to przedsiębiorcy powinni być liderami.

Bez podziału

– Czy projekt badawczy musi się nam kojarzyć z naukowcem w białym kitlu? Nie, ale może. Natomiast na pewno sam naukowiec nie jest tym, który wprowadza produkt na rynek. To już rola przedsiębiorcy, który oczywiście może być też naukowcem – mówił Daniel Maksym, dyrektor Działu Innowacji i Rozwoju w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBR). W jego ocenie wytworzenie nowego produktu powinno być w dużej części animowane przez tego, kto będzie z tego czerpał korzyści, wprowadzi do produkcji i sprzeda lub udzieli licencji.

– To są klasyczne przykłady komercjalizacji wspierane przez Centrum, ale pamiętajmy, że przedsiębiorca musi dołożyć własne pieniądze, których instytut naukowy najczęściej nie ma – tłumaczył przedstawiciel NCBR.

– Jeżeli chcemy, aby rozwiązanie wypracowane w jednostce naukowej zostało wprowadzone na rynek i było sprzedawane jako produkt...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10430

Wydanie: 10430

Spis treści
Zamów abonament