Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sieci tracą przez wojny cenowe

26 kwietnia 2016 | Ekonomia
Konkurencja na rynku jest bardzo ostra, co dla konsumentów jest dobrą wiadomością
źródło: Rzeczpospolita
Konkurencja na rynku jest bardzo ostra, co dla konsumentów jest dobrą wiadomością

Dla klientów świetna informacja, dla biznesu nie: obecnie aż 30 proc. towarów sprzedawanych w sklepach to produkty w cenach promocyjnych.

piotr mazurkiewicz

Powodzenie promocji w Polsce widać po skali zainteresowania konsumentów gazetkami wydawanymi przez sieci handlowe. Rocznie trafia ich na rynek nawet 6 mld sztuk, a według badania firmy Focus tylko 1 proc. Polaków po otrzymaniu gazetki do niej nie zagląda i od razu wyrzuca do śmieci. Za przydatne na zakupach uznaje je z kolei aż 59 proc.

Ostra walka

Cena wciąż jest zdecydowanie najważniejszym kryterium wyboru towaru w sklepie. I choć coraz więcej osób wskazuje takie czynniki jak jakość czy nazwa producenta, to większość chce zrobić zakupy po prostu jak najtaniej. Polacy nie kierują się przy tym żadnymi sentymentami – statystyczny dorosły kupuje w trzech–pięciu sieciach handlowych i bez najmniejszych oporów porzuca je na rzecz innych, jeśli ich ofertę uzna za atrakcyjniejszą.

– Konkurencja zawsze była ostra, teraz na sytuację na rynku mocny wpływ mają także zapowiedzi wprowadzenia podatku handlowego, na co firmy próbują się przygotować, zwiększając wolumeny sprzedaży – mówi Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Obecnie na brak promocji klienci nie mogą narzekać, bo widać ich prawdziwy wysyp. Ta sytuacja na rynku handlowym to pochodna utrzymującej się już od dwóch lat deflacji, która wpędziła sieci handlowe w istną spiralę ciągle organizowanych promocji i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10430

Wydanie: 10430

Spis treści
Zamów abonament