Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Unilever wraca do proszków

18 maja 2016 | Ekonomia
Na rynku dominuje dziś dwóch graczy
źródło: Rzeczpospolita
Na rynku dominuje dziś dwóch graczy

Koncern, który w latach 90. zawojował polski rynek z Polleną 2000, zamierza wrócić do gry w branży środków do prania – ze swoją globalną marką Surf.

Anita Błaszczak

Wielu Polaków do dziś pamięta kampanię reklamową „Ociec prać", którą na początku lat 90. koncern Unilever wypromował proszek Pollena 2000 – flagowy produkt przejętej przez siebie bydgoskiej fabryki Polleny. Mimo tej kampanii Pollena 2000 przegrała z globalnymi markami, którymi wtedy zachwycili się polscy konsumenci i w 2002 Unilever wycofał ją z rynku.

Koncern zrezygnował też z walki o polski rynek detergentów (choć był tam obecny z marką Coccolino), na którym karty od kilku lat rozdają niemiecki Henkel i amerykański Procter&Gamble.

Amatorzy wyższej półki

Teraz może się to jednak zmienić: Unilever wraca do gry ze znaną m.in. na Zachodzie Europy oraz w Ameryce Łacińskiej, Azji i Afryce marką Surf. Wprowadził ją właśnie do polskich sklepów.

– Chcemy ją pozycjonować jako produkt w segmencie medium, który nie tylko pierze ale także dostarcza świeżego zapachu i oferuje konsumentom nowe formaty: płyny, proszki i kapsułki w przystępnych cenach – wyjaśnia Honorata Guzińska, menedżer marki Surf (Unilever wprowadza ją w tym roku także w innych krajach naszego regionu – w Czechach na Słowacji i na Węgrzech)....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10448

Wydanie: 10448

Spis treści
Zamów abonament