Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przez dworzec Łódź Fabryczna do Zachodniej Europy

08 grudnia 2016 | Ekonomia
Budowa dworca pochłonęła 1,75 mld zł
autor zdjęcia: Marian Zubrzycki
źródło: Fotorzepa
Budowa dworca pochłonęła 1,75 mld zł

Nowe i zmodernizowane dworce oraz usprawnione połączenia w miejskich aglomeracjach mają zwiększyć atrakcyjność i konkurencyjność kolei.

W niedzielę zostanie oficjalnie uruchomiony nowy dworzec Łódź Fabryczna. Ten jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie stanie się kluczowym elementem nowego centrum Łodzi. Na drugim poziomie, ulokowanym 16,5 m pod ziemią, znalazła się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Będzie w stanie odprawić nawet do 200 tys. pasażerów dziennie, 20-krotnie więcej niż obecnie. Z dworca ma odjeżdżać przeszło setka pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, PKP Intercity i Przewozów Regionalnych. Inwestycja w tunelu i na dworcu objęła montaż 12,5 km torów. Budowa dworca pochłonęła 1,75 mld zł.

Teraz kolej szykuje się do następnej inwestycji na terenie miasta: wybuduje tunel łączący Łódź...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10619

Wydanie: 10619

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Ekonomia

Zamów abonament