Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ekrany wyczują emocje i podpowiedzą, co chcemy kupić

21 lutego 2017 | Rzeczpospolita Cyfrowa
Interaktywne ekrany digital signage już dziś stoją w niektórych galeriach handlowych w Polsce.
źródło: 123RF
Interaktywne ekrany digital signage już dziś stoją w niektórych galeriach handlowych w Polsce.

Interaktywne wyświetlacze reklamowe zaczną być niebawem naszą codziennością. magdalena lemańska

W Wielkiej Brytanii zdarzają się już dziś sklepy, w których przy wejściu znajduje się informacja o tym, że wewnątrz są wykorzystywane elektroniczne ekrany reklamowe – tzw. digital signage – personalizujące komunikaty reklamowe. Taki ekran, choć przynajmniej na razie nie zagraża naszej prywatności, może jednak mocno zaskoczyć, gdy nagle wyświetli nam informację o przedmiocie właśnie wziętym do ręki. Albo komunikat zdradzający, że wie, czy patrząca na niego osoba to dziecko, mężczyzna czy kobieta.

W Polsce takie reklamy także już się zdarzały. – To były np. ekrany w kampanii wody Żywioł, które w centrach handlowych „zaczepiały" mijających je ludzi, wołając np. „hej, przystojniaku" – przypomina Dominik Komar, szef agencji 18 Havas Warsaw, która specjalizuje się w nowatorskich kampaniach reklamowych.

To tylko jeden przykład tego, jak mogą dziś działać nowoczesne nośniki reklamowe. – Nowe ekrany digital signage są także wykorzystywane do określania demograficznego profilu odwiedzających sklep. Potrafią rozpoznać ich płeć, wiek. Dzięki temu np. można spersonalizować przekaz płynący z reklamy do wchodzącej do danego sklepu np. grupy kobiet w wieku 20–35 lat – mówi Filip Gieleciński, dyrektor ds. obsługi klienta w agencji Posterscope Polska.

Jak dodaje, jeśli do tego dołoży się możliwości, jakie dają nam dziś aplikacje mobilne, beacony i programy lojalnościowe, to można planować...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10681

Wydanie: 10681

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament