Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Krajowe brandy zdobywają świat

28 lutego 2017 | Ekonomia
Polskim markom pod względem wartości daleko do światowych
źródło: Rzeczpospolita
Polskim markom pod względem wartości daleko do światowych

Coraz więcej polskich firm z powodzeniem działa na zagranicznych rynkach pod własnym logo. Anita Błaszczak

Inglot, Solaris, Pesa, Fibaro, Reserved, CCC, Oknoplast, Fakro, Nowy Styl, Livechat, „Wiedźmin" to tylko kilka przykładów z powiększającej się z roku na rok grupy polskich marek, które już funkcjonują na międzynarodowych rynkach. Inglot ma ambitny plan – chce w ciągu kilku lat stać się najbardziej rozpoznawalną polską marką na świecie. I jest coraz bliżej osiągnięcia tego celu. Logo przemyskiego producenta kosmetyków do makijażu widnieje już na ponad 680 sklepach w 80 krajach.

Fanów na całym świecie ma też „Wiedźmin". Sukces „Wiedźmina 3" sprawił, że jego twórca, giełdowa spółka CD Projekt, znalazł się w globalnej czołówce producentów gier. Teraz do tej grupy aspirują kolejne polskie firmy.

Nie boją się zagranicznych rywali

Fakro sprzedaje swoje okna pod własnym logo w 50 krajach. Bez kompleksów konkuruje z największymi zachodnimi producentami. Jak podkreśla Janusz Komurkiewicz, członek zarządu Fakro, na niektórych zachodnich rynkach marka ma już na tyle silną pozycję, że może sobie pozwolić na wyższe ceny niż lokalni konkurenci....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10687

Wydanie: 10687

Spis treści
Zamów abonament