Facebook szuka treści wideo
Ludzie coraz chętniej oglądają wideo, obserwujemy to także w naszym serwisie. Na pewno będziemy na tym polu robić coraz więcej – mówi wiceprezes Facebooka odpowiedzialna za rozwiązania marketingowe.
Rz: Gdzie jest przyszłość dla Facebooka? Przez lata walczył o pozycję na rynku mobilnym, co teraz?
Carolyn Everson: Pracując w Facebooku od sześciu lat, obserwowałam, jak niezwykle szybko się rozwijał. Rzeczywiście w tym czasie zmieniliśmy się z firmy docierającej głównie do osób korzystających ze stacjonarnych komputerów w firmę mobilną. Ale wciąż jesteśmy na początku tej drogi i każdego dnia się uczymy, co to znaczy być firmą w pełni mobilną. Pracujemy teraz nad dalszym rozwojem naszych produktów. Dobrze to widać na przykładzie Instagrama, z którego obecnie korzysta już 600 mln osób, a Instagram Stories zdobyły ogromną popularność w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Spodziewamy się, że w przyszłości nadal będzie niezwykle mocno rosło znaczenie naszych formatów wideo. Mamy już transmisje na żywo Facebook Live i Live 360. Z pewnością będziemy też pracować nad rozwojem naszych komunikatorów: Messengera i WhatsAppa – każda z tych aplikacji ma już ponad 1 mld użytkowników. W ciągu najbliższych pięciu–dziesięciu lat spodziewamy się też rozwoju na rynku wirtualnej rzeczywistości, w czym odegra dużą rolę opracowywany przez nas teraz system operacyjny dla okularów Oculusa.
Co chcecie robić w telewizji? Menedżerowie Facebooka mówią o stworzeniu jego „telewizyjnego ekosystemu". Co to znaczy?
Jesteśmy na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta