Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kania: Przedsiębiorca musi zdefiniować tajemnicę

20 kwietnia 2017 | Prawo

– Aby wymagać od pracowników ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa, najpierw należy ją zdefiniować i zapewnić odpowiednie zabezpieczenie – mówił Rafał Kania, partner w kancelarii Sendero, w środowym programie #RZECZoPRAWIE Ewy Usowicz.

Przedsiębiorcy chronią wszystko, co jest dla nich ważne. Najbardziej kluczowe obszary działalności firmy to m.in. dane klienta, dostawcy, odbiorcy, wszystkie dane finansowe i poziom zarobków. Do sądów najczęściej trafiają sprawy list klientów czy złamania zakazu konkurencji.

Większość pracodawców zapomina, że to na nich ciąży obowiązek zabezpieczenia informacji. Dopiero później mogą wymagać przestrzegania zasad od pracowników.

Należy też zdefiniować, co ma być chronione. Inaczej trudno będzie udowodnić przed sądem, że pracownik naruszył tajemnicę przedsiębiorstwa.  —o.s.

Wydanie: 10730

Wydanie: 10730

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament