Stabilnie, ale nie bez zmian
MEDIA | Nowe przepisy, projekty wydawnicze i zmiany właścicielskie czekają branżę mediową w 2018 roku magdalena lemańska
Wydatki na reklamę w Polsce wzrosną w przyszłym roku o zaledwie ok. 2 proc., branżę czeka też kilka kluczowych prawnych zmian, których skutki trudno dziś przewidzieć, jak zakaz reklamy leków OTC czy piwa. Będzie buzować po zapowiadanych przejęciach, ruszą nowe tytuły prasowe.
Agencja Zenith spodziewa się w przyszłym roku wzrostu rynku o 1,9 proc., a Starcom – o 2,5 proc.
Słabnie telewizja, bo mniej ją oglądamy
Pewne jest, że najszybciej będzie rósł internet, choć i tego medium nie czeka łatwy rok, bo oprócz potencjalnych nowych obowiązków związanych z RODO wydawcy wciąż będą walczyć z zapewnieniem reklamom właściwej ekspozycji w sieci (tzw. viewability) i adblockami. Zdaniem agencji Zenith rynek reklamy online wzrośnie w przyszłym roku o 10,9 proc. PwC szacuje nawet, że prześcignie w Polsce wydatki na promocję w telewizji.
To szerszy trend, widoczny już na innych rynkach, który zarysowuje się m.in. z powodu słabnięcia telewizji. – Zgodnie z wcześniejszymi prognozami Grupy Magna sprzedaż reklam internetowych na świecie przekroczyła sprzedaż telewizyjnych w 2017 r., osiągając 41-proc. udział w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta