Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Możemy skutecznie podbijać zagraniczne rynki

16 maja 2018 | Ekonomia
O skutecznym wchodzeniu na nowe rynki dyskutowali uczestnicy panelu „Ekspansja zagraniczna firm”
autor zdjęcia: Tomasz Jodłowski
źródło: Fotorzepa
O skutecznym wchodzeniu na nowe rynki dyskutowali uczestnicy panelu „Ekspansja zagraniczna firm”
Trzeba poznać specyfikę każdego kraju, zanim wejdzie się tam z biznesem, wskazywali eksperci
autor zdjęcia: Tomasz Jodłowski
źródło: Fotorzepa
Trzeba poznać specyfikę każdego kraju, zanim wejdzie się tam z biznesem, wskazywali eksperci

biznes | Krajowe firmy muszą dostosować strategię ekspansji zagranicznej do konkretnych rynków, na których chcą rozwinąć skrzydła. W wielu branżach kluczowa może okazać się przy tym pomoc instytucji państwowych i firm doradczych. barbara oksińska

Każdy kraj ma swoją specyfikę, którą trzeba dokładnie poznać, zanim wejdzie się tam z własnym biznesem. Różnic jest mnóstwo – od prawnych po kulturowe. Dlatego tylko dobre rozeznanie rynku i dopasowanie do niego strategii rozwoju pozwoli na osiągnięcie tam sukcesu – przekonywali uczestnicy debaty „Ekspansja zagraniczna firm" podczas EKG w Katowicach.

Różne strategie

Sposobów wejścia na zagraniczne rynki jest kilka. Pierwszym z nich jest rozwój organiczny, a więc otwieranie tam kolejnych placówek.

– To dość uporządkowany proces, w którym firma rozwija się powoli i w sposób kontrolowany. Skala inwestycji jest wówczas taka, że łatwo można się z niej wycofać. Z drugiej strony nie jesteśmy w stanie uzyskać szybko dużego efektu skali. Wchodzimy stopniowo, testujemy rynek, ale na wyniki finansowe musimy poczekać kilka lat – tłumaczył Jakub Ziółek, partner zarządzający Crido.

Kolejną opcją są zagraniczne akwizycje, które w ostatnich latach nabrały tempa.

– To sposób na uzyskanie w szybszy sposób dostępu do rynku, do bazy klientów, ale też do pracowników. Firmy często wraz z przedsiębiorstwem przejmują też lokalny zarząd, który pomaga w rozwoju na lokalnym rynku. W tym przypadku efekt skali jest większy, ale też inwestycja wymaga znacznych środków...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Wykup dostęp do pełnego Archiwum na 120 minut.

wyślij SMS o treści RP.ARCHIWUM na 7936
(koszt: 9 zł + VAT)

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11052

Wydanie: 11052

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Wyślij SMS o treści

RP.ARCHIWUM na 7936

i wykup dostęp do pełnego Archiwum
na 120 minut (koszt: 9zł + VAT)

lub

Zamów abonament