Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polskie firmy powinny pozbyć się kompleksów

16 maja 2018 | Ekonomia
autor zdjęcia: Tomasz Jodłowski
źródło: Fotorzepa

rozmowa To, co polskie firmy proponują konsumentom czy biznesowi, jest bardzo często na światowym poziomie – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Rz: LPP jest przykładem firmy, która korzysta na krajowej sprzedaży detalicznej i eksporcie. Która noga jest silniejsza?

Przemysław Lutkiewicz: Jeszcze noga krajowa, która odpowiada za 55 proc. sprzedaży. Eksport stanowi 45 proc., więc zbliżamy się do połowy i czekamy, aż przebijemy 50 proc.

Jak chcecie budować wartość dodaną i zwiększać ten obszar?

Rozwijamy się przez wzrost organiczny. Mamy pięć marek odzieżowych w portfelu i z nimi wychodzimy za granicę. Ważne jest dla nas, żeby wychodzić nie tylko ze sklepami, ale też internetem. Sklepy internetowe zdobywają teraz rynek i świat.

Od długiego czasu jesteśmy obecni w Europie Środkowo-Wschodniej, ale patrzymy na kolejne rynki. W tym roku chcielibyśmy zaistnieć na trzech nowych rynkach: Kazachstan, Słowenia i Izrael. Na koniec tego roku w 23 krajach będą nasze sklepy.

Co jest barierą w ekspansji zagranicznej z punktu widzenia dużej firmy?

O LPP mówi się „duża firma", ale patrząc na ranking...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Wykup dostęp do pełnego Archiwum na 120 minut.

wyślij SMS o treści RP.ARCHIWUM na 7936
(koszt: 9 zł + VAT)

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11052

Wydanie: 11052

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Wyślij SMS o treści

RP.ARCHIWUM na 7936

i wykup dostęp do pełnego Archiwum
na 120 minut (koszt: 9zł + VAT)

lub

Zamów abonament