Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czas na wdrażanie opracowanych strategii wzorniczych

21 czerwca 2019 | Biznes i finanse | Michał Kołtuniak

Przedsiębiorcy, którzy przeprowadzili swoją firmę przez audyt wzorniczy i dysponują opracowaną w jego wyniku strategią, mogą ubiegać się o dofinansowanie etapu wdrożeniowego. Ten powinien kończyć się innowacją.

Odmieniony wygląd produktu lub jego opakowania, dodanie nowych atrakcyjnych funkcji, zwiększenie użyteczności lub wygody korzystania – wszystkie te działania mogą przyczynić się do poprawy wizerunku produktu, zwiększenia jego rozpoznawalność, a w konsekwencji przełożyć się na to, co najważniejsze dla każdego przedsiębiorcy – większą sprzedaż. Znacząco odmieniony produkt, powstały dzięki wykorzystaniu nowoczesnego wzornictwa, może także otwierać drogę do nowych rynków, w tym tych zagranicznych.

Zarówno tworzenie nowych wzorów, jak i ich późniejsze wykorzystanie wymaga odpowiednich nakładów. Pierwszy etap może bowiem oznaczać wymóg zatrudnienia dodatkowych osób lub wynajęcia zewnętrznej firmy, która przyjrzy się dotychczasowym osiągnięciom przedsiębiorstwa na tym polu i przygotuje specjalnie dla niej nowe rozwiązania. Etap ich wprowadzania może być jeszcze kosztowniejszy, gdy wymagać będzie dokonania inwestycji w rozbudowę firmy lub zakupu i montażu dodatkowych urządzeń albo wartości niematerialnych (maszyn, linii produkcyjnych, technologicznych, instalacji oprogramowania lub wykorzystania licencji, patentów, know-how).

Wprowadzanie strategii

Na sfinansowanie tych ostatnich działań przedsiębiorcy mogą uzyskać bezzwrotne dotacje. Chodzi tu o podjęcie kroków zmierzających do praktycznego wykorzystania (wdrożenia) rekomendacji...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11386

Wydanie: 11386

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament