Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zarobić na nostalgii

22 listopada 2003 | Publicystyka, Opinie | MC

Handel Przywiązanie klientów do marki to cenny kapitał

Zarobić na nostalgii

MARCIN CZEKAŃSKI

Determinacja, spryt i przywiązanie klientów pomogły produkowanym jeszcze za socjalizmu towarom przetrwać kilkanaście lat kapitalizmu. Teraz niektórzy ich producenci chcą rzucić rękawicę wielkim koncernom.

Skąpo odziana w skóry dziewczyna strzela z łuku do bliżej nieokreślonego celu, a mazurskie chaszcze udają Amazonię - tak wyglądała reklama currary, jednego z pierwszych polskich kosmetyków promowanego w telewizji. Reklamówka currary była po socjalistycznemu siermiężna, ale zwiastowała już nadejście nowych czasów, które przetrwało niewiele wyrobów gospodarki uspołecznionej.

Currara w sztyfcie

Ze sklepów zniknęły wyroby czekoladopodobne, oranżady w woreczkach, ciepłe lody, dżinsy Odra i rowery Romet. Currarze się udało - pojawiła się na rynku na początku lat 80. i od tego czasu ma grono wiernych klientek.

Jednak bez zabiegów odmładzających currara zapewne poszłaby w zapomnienie, jak większość produktów minionej epoki: - Sprzedaż utrzymuje się na stabilnym poziomie i to jest sukces, bo w branży panuje zastój. Utrzymujemy się na bardzo konkurencyjnym rynku, bo cały czas modernizujemy nasz produkt, zmieniamy opakowania, udoskonalamy recepturę - tłumaczy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3083

Spis treści
Zamów abonament