Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Malowana firma

06 grudnia 2003 | Publicystyka, Opinie | JM

Czterej wspólnicy od zera stworzyli przedsiębiorstwo, które z czasem zajęło drugą pozycję w swojej branży

Malowana firma

JÓZEF MATUSZ

Jeszcze kilka lat temu mało komu znana firma Śnieżka jest dziś najbardziej rozpoznawalną marką w branży farb i lakierów w Polsce. Od poniedziałku prowadzone będą zapisy na akcje spółki i wkrótce zadebiutuje ona na warszawskiej giełdzie. Trafiona nazwa firmy i wyrobów stała się jednym ze źródeł sukcesu.

Jak to zwykle bywa, zdecydował przypadek. Na początku była Śnieżynka - tak nazwali jedną z farb emulsyjnych. Pomysłodawcą był Stanisław Cymbor, jeden z czterech współwłaścicieli, oprócz braci Stanisława i Kazimierza Mikrutów oraz Jerzego Patera. - Była to dobra, chwytliwa nazwa, ale któryś z hurtowników podpowiedział nam, że jeszcze lepsza będzie Śnieżka i tak już zostało - wspomina Stanisław Mikrut. Od tej pory wszystkie wyroby sprzedawali pod tą nazwą, a w 1998 roku firmy braci Mikrutów i ich wspólników połączyły się pod wspólną nazwą Śnieżka. Przyjęli zachodni wzór, by wyroby miały taką samą nazwę jak firma, co znacznie ułatwiło działalność, choćby ze względów reklamowych. W tym roku OBOP na zlecenie firmy przeprowadził badania pod kątem znajomości i postrzegania marek farb i lakierów dostępnych na polskim...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3095

Spis treści
Zamów abonament