Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rating poprawia wizerunek przedsiębiorstwa

10 września 2004 | Dobra firma | KO
źródło: Nieznane

PIENIĄDZE

Ocena wiarygodnoźci kredytowej

Rating poprawia wizerunek przedsiębiorstwa

  • Czym jest rating
  • Rating międzynarodowy
  • Co poddawane jest analizie
  • System ocen

Znaczenie ratingu, czyli oceny wiarygodności kredytowej, jest coraz bardziej doceniane przez polskie firmy. Dzięki ratingowi spółka staje się bardziej przejrzysta, tym samym wzrasta jej wiarygodność wobec banków, firm leasingowych, inwestorów czy partnerów gospodarczych. Ocena staje się więc bardzo przydatna, służy promocji firmy, poprawia jej wizerunek.

Rating może być nadany emisji papierów dłużnych (obligacji lub papierów krótkoterminowych) oraz podmiotowi zaciągającemu zobowiązanie na rynku finansowym. Bardzo ważne jest, by rozróżniać te ratingi, ponieważ niekoniecznie muszą być takie same.

Procedura przyznania ratingu nie jest skomplikowana. Przedsiębiorstwo podpisuje najpierw umowę z niezależną agencją ratingową.

Pierwszym krokiem jest więc wybór odpowiedniej agencji. Na świecie działa ich kilkadziesiąt, część ogranicza się do rynków lokalnych. Duże międzynarodowe agencje to: Moody's Investors Service (pierwsza, która nadała rating w 1909 r.), Standard & Poor's Rating Services oraz Fitch. Wszystkie trzy działają na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3327

Spis treści
Zamów abonament