Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koszty próbek i degustacji

09 grudnia 2004 | Dobra firma | AG

Koszty próbek i degustacji

Wydatki na reprezentację, reklamę i promocję firmy są kosztami uzyskania przychodu z działalności gospodarczej - jednak pod pewnymi warunkami i niekiedy tylko w ramach limitu. Limit dotyczy wydatków na reprezentację i reklamę niepubliczną.

x Czy koszt wydanych próbek towarów zawsze można uznać w całości za koszt uzyskania przychodu, czy też jest to reprezentacja lub reklama niepubliczna?

Aby wydatek mógł być uznany za koszt uzyskania przychodu musi być poniesiony w celu uzyskania owego przychodu. Pomiędzy daną kategorią kosztów a przychodami powinien zatem istnieć związek przyczynowo-skutkowy.

Wydanie próbek towarów jest związane z prowadzoną działalnością, ma za cel zwiększenie sprzedaży podmiotu gospodarczego. Aby jednak zaliczyć ich wartość do kosztów, należy spełnić kilka dodatkowych warunków przewidzianych przez ustawodawcę. Tylko przy reklamie noszącej znamiona działalności publicznej (prowadzonej w środkach masowego przekazu lub publicznie) istnieje możliwość zaliczenia wydatków do kosztów w pełnej wysokości. Zgodnie z orzecznictwem NSA o publicznym charakterze reklamy przesądza jej powszechność, ogólność,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3402

Spis treści

Poradniki Rzeczpospolitej

Zamów abonament