Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tuzy biznesu i piłki

09 grudnia 2004 | Publicystyka, Opinie | ZZ
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Znane firmy inwestują w kluby sportowe, licząc na promocję i zyski

Tuzy biznesu i piłki

Prof. Janusz Filipiak, prezes ComArchu, współwłaściciela piłkarskiej spółki Cracovia. W tym roku finansowym ma ona przynieść pierwsze zyski. Wzorem dla Cracovii jest Manchester United.

Jan Wejchert, prezes ITI. W Legię medialny holding zainwestował ponad 25 mln zł. Piłkarska spółka może liczyć na silne marketingowe wsparcie telewizji TVN i największego polskiego portalu internetowego Onet.

Zbigniew Drzymała, prezes Groclinu. Dzięki sportowej spółce Groclin Dyskobolia na wizerunku zyskał nie tylko producent tapicerki samochodowej Inter Groclin, ale i jego siedziba Grodzisk Wielkopolski.

Amica, Apator, Atlas, ComArch, Groclin, ITI, Prokom to nazwy dobrze znanych przedsiębiorstw, ale zarazem sportowych spółek akcyjnych. Inwestycje w piłkę nożną, koszykówkę czy żużel mają przynieść firmom nie tylko efekt marketingowy, lecz także konkretne zyski.

Możliwość zakładania w Polsce sportowych spółek akcyjnych powstała przed ponad 7 laty na mocy ustawy o kulturze fizycznej. Kluby zaczęły z niej korzystać, upatrując w tym głównie szansy wybrnięcia z problemów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3402

Spis treści

Poradniki Rzeczpospolitej

Zamów abonament