Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sekretarz decyduje o podwyższeniu pensji dyrektora

13 marca 2009 | Dobra firma | Jadwiga Sztabińska

Kto decyduje o przyznaniu podwyżki dyrektorowi biblioteki miejskiej: burmistrz czy sekretarz urzędu?

Zasadniczo o podwyższeniu wynagrodzenia dyrektora biblioteki miejskiej decyduje burmistrz. Czynności z zakresu prawa pracy wobec kierowników gminnych jednostek organizacyjnych (taką jest biblioteka) wykonuje bowiem wójt, burmistrz lub prezydent miasta. Tak stanowi art. 7 pkt 1 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU nr 223, poz. 1458).

Jednak trzeba pamiętać o art. 5 ust. 4 tej ustawy. Przepis ten daje kierownikowi urzędu prawo do upoważnienia sekretarza do wykonywania w jego imieniu zadań. Chodzi tu w szczególności o zadania z zakresu zapewnienia właściwej organizacji pracy urzędu oraz realizowania polityki zarządzania zasobami ludzkimi. Ale skoro „w szczególności”, to znaczy, że mogą

Brak okładki

Wydanie: 8266

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament