Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słodycze odporne na recesję

31 marca 2009 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Popyt na słodycze powinien się zwiększać jeszcze kilka lat.  Wciąż kupujemy mniej czekolady niż konsumenci na zachodzie Europy.
źródło: Rzeczpospolita
Popyt na słodycze powinien się zwiększać jeszcze kilka lat. Wciąż kupujemy mniej czekolady niż konsumenci na zachodzie Europy.

Producenci spodziewają się skoku sprzedaży. Liczą na efekt Wielkanocy. Szansę na poprawę wyników widzą także w eksporcie

– Tempo, w jakim rośnie sprzedaż słodyczy od początku 2009 r., jest tylko nieco wolniejsze niż przed rokiem – mówi Maciej Dąbrowiecki, prezes spółki Storck Polska. Firma Nielsen podaje, że od lutego 2008 r. do stycznia 2009 r. wydaliśmy na słodycze czekoladowe niemal 4,3 mld zł, czyli o 13,5 proc. więcej niż rok wcześniej. O nieco ponad 17 proc., do ok. 1,33 mld zł, zwiększyła się natomiast sprzedaż ciastek.

Prognoz nie podają producenci słodyczy notowani na warszawskiej giełdzie. W Wawelu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8281

Spis treści
Zamów abonament