Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Milionerzy lubią korzystać z bonów

13 sierpnia 2009 | Kraj | Agnieszka Niewińska
Leszek Mellibruda
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Leszek Mellibruda

Bogacze, jeśli mają ekskluzywne gadżety, to dlatego, że presję wywiera na nich tzw. bluszcz towarzyski - uważa Leszek Mellibruda , psycholog biznesu

Rz: Kryzys musi być dla milionerów frustrujący.

Leszek Mellibruda: Dla milionerów słowo problem w ogóle nie istnieje. Zastępują je słowem wyzwanie. Kryzys jest właśnie takim wyzwaniem. To ludzie biedni martwią się, ile stracili na kryzysie. Milionerzy, zamiast zastanawiać się nad kłopotami firmy, pracują nad tym, żeby zmniejszyć jej straty.

To muszą być ludzie o szczególnych cechach charakteru, skoro nie zamartwiają się milionowymi stratami. Jaki jest polski milioner?

To rzeczywiście ludzie, którzy mają specyficzne podejście do siebie, ludzi i świata. Wierzą, że mogą być autorami własnego życia w przeciwieństwie do biednych, którzy są przekonani, iż to los coś przyniesie. Bogacze postrzegają życie jako grę, w której trzeba jak najwięcej wygrać. Są pozytywnie nastawieni do życia i otaczają się osobami, które w nich wierzą. Zwykle są to ludzie przed 45. rokiem życia – w tym wieku są najbardziej zaangażowani i dobrze zorganizowani. Mają powera i potrzebę wygrywania, a nie ścigania się. ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8395

Spis treści
Zamów abonament