Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przezorny przedsiębiorca nie będzie płacił

07 września 2009 | Gazeta prawa i podatków

Jeśli nie chcemy dzielić się z fiskusem przy rozliczeniach z tytułu odpowiedzialności za wady towaru czy usługi, powinniśmy zawczasu pomyśleć i zanim jeszcze dojdzie do sytuacji, w której zmuszeni będziemy płacić odszkodowanie lub rozstrzygać o wystawieniu faktury, dokonać stosownego planowania.

Pamiętajmy, że aby istniała możliwość potraktowania wydatków związanych z wadami dostarczonych towarów jako kosztów uzyskania przychodów, nie mogą one przyjąć postaci odszkodowania ani kary umownej. Dla uniknięcia zaklasyfikowania świadczenia jako kary umownej decydujące znaczenie ma brak określenia z góry wysokości tego świadczenia.

Gdy zaś chodzi o odszkodowanie, warto zwrócić uwagę na specyficzne inne sposoby zadośćuczynienia roszczeniom reklamacyjnym przewidziane w kodeksie cywilnym, które pomimo zbliżonej do odszkodowawczej funkcji nie stanowią jednak odszkodowania w rozumieniu art. 16 ust. 1 pkt 22 ustawy o CIT.

PS.

Brak okładki

Wydanie: 8415

Spis treści
Zamów abonament