Najlepsze „Mazury – cud natury”
Slogan Mazur zachęciłby do przyjazdu nad jeziora niemal połowę Polaków. Nie podobają się za to hasła śląskich miast
– Wymyślenie hasła kosztowało nas szklankę wody i kanapkę – żartują pracownicy biura prasowego marszałka województwa warmińsko-mazurskiego. Hasło „Mazury – cud natury” stworzyli, kiedy Polska Izba Turystyki zgłosiła region do konkursu na siedem cudów natury.
Jacek Protas, marszałek województwa: – Na promocję przeznaczyliśmy raptem 80 tys. zł. Zdecydowaliśmy więc, że nie będziemy wynajmować agencji.
Mimo to mazurski slogan bezkonkurencyjnie wygrał w naszym rankingu. Na zlecenie „Rz” GfK Polonia zapytała Polaków, które hasła najbardziej zachęciłyby ich do wizyty w danym mieście czy regionie.
Na „Mazury – cud natury” wskazał prawie co drugi badany. Zaraz za nim uplasowały się: „Magiczny Kraków”, „Gdańsk, tu się żyje!”, „Wrocław – miasto spotkań” i „Toruń – gotyk na dotyk”.
Na drugim biegunie znalazły się slogany promujące Śląsk, Białystok i Małopolskę. „Smakowanie Małopolski” skusiłoby zaledwie czterech na 100 Polaków, taki sam odsetek pozytywnie ocenia hasło „Wschodzący Białystok”. Jeszcze mniej podobają się slogany Mysłowic czy Rudy Śląskiej.
Profesjonaliści przegrali z amatorami
Hasło „Gotyk na dotyk” to efekt konkursu przeprowadzonego przez magistrat Torunia wśród mieszkańców. Wybrano je spośród 300 propozycji.
Autorem sloganu „Wrocław – miasto spotkań” jest natomiast... Jan Paweł II. – To on...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta