Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czym się różni premia pieniężna od rabatu

06 września 2010 | Dobra firma | Patrycja Malesza

Gdy premia ma związek z konkretną dostawą towaru, mamy do czynienia z rabatem, który nie jest wynagrodzeniem za usługi. W przeciwnym razie, gdy wiąże się z uzyskaniem określonego pułapu obrotów, jest nieodpłatnym świadczeniem pieniężnym, niewpływającym na obniżenie obrotu i niepodlegającym VAT

Tak orzekł NSA 5 sierpnia 2010 r. (I FSK 1318/09).

Spółka we wniosku o wydanie interpretacji przepisów podatkowych stwierdziła, że jej zdaniem otrzymanie lub przyznanie premii pieniężnej nie jest wynagrodzeniem za świadczenie usług i nie podlega VAT, a otrzymanie premii może być udokumentowane notami księgowymi, ponieważ dostawa towaru nie może równocześnie być uznana za świadczenie usługi.

Organ podatkowy nie zgodził się z takim poglądem i sprawa trafiła do WSA. Ten uchylił interpretację. Uznał, że jeżeli premia związana jest z konkretną dostawą towaru, to mamy do czynienia z rabatem. Przyznanie rabatu w związku z osiągnięciem określonej umownie wielkości zakupów w ramach konkretnej dostawy nie jest wynagrodzeniem za usługi, ponieważ doszłoby do podwójnego opodatkowania tych samych czynności. Rabat powoduje u nabywcy towarów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8719

Spis treści
Zamów abonament