Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informacje

24 września 1996 | Ekonomia | DM PR

Informacje

Prawdopodobnie od przyszłego roku każda firma, która kupi farbę, żeby wymalować sobie napis na budynku albo zamówi plakat na słupie ogłoszeniowym czy wielką tablicę reklamową (tzw. billboard) , będzie musiała z tego tytułu zapłacić podatek VAT. Po raz kolejny bowiem posłowie sejmowej komisji budżetowej przegłosowali w podatkach zmianę, której skutków wcześniej nie przewidzieli.

O zmianie nie wiedzą jeszcze firmy reklamowe. "Jeżeli to prawda, na pewno będzie to oznaczać mniejszą atrakcyjność naszych usług, ale też pośrednio mniejsze dochody właścicieli nieruchomości, na ścianach których zamieszczane są billboardy" -- powiedział nam Marcin Gromnicki z warszawskiej firmy Merkuriusz.

Opodatkowanie towarów i usług reklamowych jest jedną z najbardziej skomplikowanych kwestii podatkowych. Dzisiaj VAT płaci się nie tylko od tak prostych czynności jak sprzedaż towaru czy świadczenie usługi, ale i od "przekazania towarów oraz świadczenia usług na potrzeby reprezentacji i reklamy". Na przykład, firma produkująca meble kupuje breloczki. Produkcja breloczków jest opodatkowana, a więc w ich cenie zawarty jest podatek VAT. Następnie firma rozdaje breloczki gościom. Przepisy wymagają, aby od samej już czynności wydania czy -- mówiąc dokładniej -- "przekazania" breloczków, firma zapłaciła podatek...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 868

Spis treści
Zamów abonament