Finanse Poczty Polskiej
Straty mniejsze od planowanych
Finanse Poczty Polskiej
Poczta Polska (PP) najwięcej traci na doręczaniu listów i na tym, że listonosze nie godzą się roznosić codziennej prasy. Dyrekcja firmy nie kryje, że możemy się spodziewać 35-49 proc. podwyżek za usługi, ale na pewno nie nastąpi to w tym roku.
W g kalkulacji przeprowadzonych przez dział finansowy firmy, w ysłanie listu powinno kosztować 4 tys. zł (kosztuje 2 tys. 500 zł, a w kopertach nadających się do automatycznego opracownia 1 tys. 500 zł) . Na temat doręczania gazet w kierownictwie firmy informować nie chcą, poza ogólnym stwierdzeniem, że "sprawa jest rozważana". Natomiast konkurencja, która ostatnio wchodzi na rynek doręczeń czasopism i gazet, dziwi się, że PP posiadając taką bazę i infrastrukturę -- zostawia prasę codzienną, która jest jak złote jajo. Na doręczaniu prasy PP mogłaby zarobić nawet do biliona złotych w ciągu roku.
Przedsiębiorstwo dofinansowuje Telekomunikacja Polska SA w w ysokości 1 bln 50 mld zł rocznie, w ten sposób, że TP SA o tę sumę płaci...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta