Samochody z fikcji
Przemysł motoryzacyjny projektuje auta przy wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości
Samochody z fikcji
RYS. MAREK KONECKI
Do przemysłu samochodowego wchodzi nowe narzędzie - technika wirtualnej rzeczywistości, której jeszcze do niedawna przemysł w ogóle, nie tylko motoryzacyjny, nie traktował serio. Kilka lata temu widziano ją raczej w roli nowej rozrywki. Tymczasem co najmniej kilka firm samochodowych i znacznie więcej związanych z motoryzacją sięgnęło po metodę "urzeczywistnionej science fiction". Korzysta się z niej przy projektowaniu aut, zastępując m.in. tradycyjne metody budowy modeli pojazdów (wykonywanych dotąd np. z drewna i odpowiedniej gliny) oraz ich testowania.
Jednym z ostatnich, i wszystko wskazuje, że dotychczas największym, przedsięwzięciem w tej dziedzinie - z pewnością największym w Niemczech - jest nowo utworzone centrum wirtualnej rzeczywistości (VRCC) przez firmę Daimler-Benz. Jest efektem inwestycji, która dotąd...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta