Walka o polskie zęby
Coraz mniejszy udział krajowych producentów
Walka o polskie zęby
Od początku lat 90. jedynym liczącym się na rynku polskim producentem past do zębów jest poznańska Pollena Lechia. Jej sztandarowy wyrób - colodent, jeszcze do niedawna był najchętniej kupowaną pastą. W 1997 roku po raz pierwszy wyprzedził ją należący do koncernu Procter & Gamble Blend-A-Med.
W 1996 roku udział colodentu w polskim rynku detalicznym pod względem wielkości sprzedaży (bez uwzględnienia sprzedaży bazarowej, a także hurtowej i półhurtowej) wyniósł według badań firmy MEMRB International 27 proc. Jego największy konkurent - pasta Blend-A-Med koncernu Procter & Gamble, miała o 2 punkty proc. mniej, czyli 25 proc. rynku. W roku ubiegłym tendencja uległa odwróceniu. O jeden punkt procentowy (z 6 do 5 proc.) spadł również udział w rynku drugiego wyrobu Polleny Lechii, pasty Fluorodent. Zdaniem Donata Grzegorskiego, dyrektora ds. handlowych w Pollenie Lechii, jest to tendencja chwilowa. - W tym segmencie rynku wzrost i spadek udziałów w sprzedaży mają zawsze charakter sezonowy i są ściśle uzależnione od kampanii reklamowych - twierdzi. Obecnie Pollena Lechia posiada w sumie 30 proc. rynku past i Donat Grzegorski ma nadzieję, że udziały te jeszcze wzrosną. Oznacza to, że prawie jedna trzecia Polaków wybiera produkty z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta