Wolniej, ale ciekawiej
FORMUŁA 1
Opony tylko z bieżnikiem * Ostatni rok Goodyeara * Co po Renault * 800 koni Mercedesa * Szykuje się Ferrari
Wolniej, ale ciekawiej
Ósmego marca na torze ulicznym w Melbourne odbędzie się pierwszy tegoroczny wyścig Formuły 1. Zmiany regulaminowe, wycofanie się Renault jako dostawcy silników, zapowiedź wycofania się Goodyeara, amerykańskiego dostawcy opon, a także zakaz reklamy papierosów w niektórych krajach sprawią, że Formuła 1 będzie w tym roku wolniejsza, ale bardziej emocjonująca.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) wprowadziła kolejne zmiany regulaminowe w trosce o bezpieczeństwo i zdrowie kierowców. Zabroniono używania "slicków", czyli opon o gładkich nawierzchniach. Od tej pory dozwolone będą tylko opony z bieżnikiem, z czterema podłużnymi nacięciami w przedniej parze i trzema w tylnej. Fachowcy od razu wyliczyli, że samochody będą pokonywać każde okrążenie toru średnio o 3 sekundy wolniej niż dotychczas.
Większość kierowców bez oglądania się na swoje bezpieczeństwo zaprotestowała przeciwko tej zmianie. Na czele krucjaty stanął mistrz świata Jacques Villeneuve: "FIA chyba nie przemyślała dobrze tego kroku. Do Formuły 1 ludzi najbardziej przyciąga prędkość. Jeśli będziemy ją zmniejszać, to Formuła 1 upodobni się do innych sportów motorowych i straci swoje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta