Informacje
Informacje
Pro: Paryż to jazz
Płyta "Paris" należy do najlepiej sprzedających się w ostatnich miesiącach albumów. Bije rekordy zainteresowania nie tylko nad Sekwaną, ale również w Polsce. O tyle to dziwne, że jej twórca -- Malcolm McLaren w drugiej połowie lat 70. był menedżerem The Sex Pistols, największego zespołu punk-rockowej rewolty, wymierzonej przeciw masowym gustom. Rolę zaś, jaką McLaren odegrał w karierze tej grupy, można bez ryzyka porównać do roli, którą w historii The Beatles spełnił Brian Epstein.
Czym był punk rock, wiadomo. Ostentacyjną manifestacją antyestetyzmu i -- nie tyle krzykiem, co -- wrzaskiem młodego pokolenia. Po nakręceniu filmu "The Great Rock'n'Roll Swindle" i wydaniu płyty pod tym samym tytułem, wybuchł wielki skandal i zespół niebawem zakończył działalność. Wtedy to Malcolm McLaren sam stanął za mikrofonem i zaczął wydawać solowe płyty. Album "Duck Rock" cieszył się uznaniem szczególnie w kręgach miłośników new wave i był przykładem wybitnie zwariowanej muzyki, wymykającej się wszelkim podziałom gatunkowym, wszelkim definicjom i terminom. A jednak słuchając...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)