Pomogła papieska pielgrzymka
W czerwcu nastroje konsumenckie były najlepsze w tym roku
Pomogła papieska pielgrzymka
/teksty/wydanie_990622/ekonomia_a_1-1.F.gif">
W czerwcu wyraźnie poprawiły się nastroje konsumentów. Jest to zgodne z trwającą od marca tendencją. Gdyby utrzymała się ona jeszcze przez dwa kolejne miesiące, oznaczałoby to definitywne wyjście z "kryzysowego dołka" nastrojów.
Wskaźnik optymizmu konsumentów (WOK) wzrósł o osiem punktów - w stosunku do maja - do 95 punktów. Ocena klimatu gospodarczego poprawiła się o 14 punktów (do 92), a skłonność do zakupów - o 5 punktów (do 98 punktów).
Poziom skłonności do zakupów jest większy niż oceny klimatu gospodarczego, to zaś oznacza utrzymanie dość znacznego potencjału wzrostowego głównego wskaźnika.
Polacy z większą ufnością patrzą w przyszłość. Mimo że lepiej oceniają bieżącą sytuację gospodarki, mniej korzystnie jednak wygląda ocena stanu finansów gospodarstw domowych. Widać to w zmniejszeniu się odsetka osób planujących zakup dóbr trwałego użytku - mimo wyraźnego obniżenia oczekiwań inflacyjnych.
Klimat wizyty
O czerwcowej poprawie nastrojów przesądziła wizyta papieża Jana Pawła II, zwłaszcza że przedstawiciele wszystkich opcji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta