Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klasyczne silniki nie poddają się

29 lutego 2000 | Moje Auto | ZZ

TECHNOLOGIE

Bezpośrednie zasilanie, 15 proc. paliwa mniej - innowacja, która ma być powszechnie stosowana

Klasyczne silniki nie poddają się

Klasyczne silniki spalinowe nie tak łatwo ustąpią miejsca alternatywnym napędom aut - elektrycznym i hybrydowym. Istnieje jeszcze niemało możliwości udoskonalenia spalinowych silników benzynowych, a innowacją, która ma być w najbliższych latach wręcz powszechnie stosowana, jest układ bezpośredniego wtrysku paliwa. To w taki układ wyposażony jest silnik Volkswagena Lupo, pierwszego seryjnego auta spalającego poniżej 3 l paliwa na 100 km. Firmy motoryzacyjne przewidują, że co drugi silnik benzynowy będzie ok. roku 2005 zasilany bezpośrednio.

Wtryskiwanie benzyny bezpośrednio do komory spalania silnika sprawia, że zużycie paliwa zmniejsza się przeciętnie o 15 proc., zaś przy jeździe z ustaloną prędkością po szosie spada nawet o 40 proc. Mniejsze zużycie paliwa, to jednocześnie mniej spalin, a więc stosowanie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1948

Spis treści
Zamów abonament