Klasyczne silniki nie poddają się
Bezpośrednie zasilanie, 15 proc. paliwa mniej - innowacja, która ma być powszechnie stosowana
Klasyczne silniki nie poddają się
Klasyczne silniki spalinowe nie tak łatwo ustąpią miejsca alternatywnym napędom aut - elektrycznym i hybrydowym. Istnieje jeszcze niemało możliwości udoskonalenia spalinowych silników benzynowych, a innowacją, która ma być w najbliższych latach wręcz powszechnie stosowana, jest układ bezpośredniego wtrysku paliwa. To w taki układ wyposażony jest silnik Volkswagena Lupo, pierwszego seryjnego auta spalającego poniżej 3 l paliwa na 100 km. Firmy motoryzacyjne przewidują, że co drugi silnik benzynowy będzie ok. roku 2005 zasilany bezpośrednio.
Wtryskiwanie benzyny bezpośrednio do komory spalania silnika sprawia, że zużycie paliwa zmniejsza się przeciętnie o 15 proc., zaś przy jeździe z ustaloną prędkością po szosie spada nawet o 40 proc. Mniejsze zużycie paliwa, to jednocześnie mniej spalin, a więc stosowanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta