General Motors i Fiat zamykają montownie
W Polsce tylko produkcja
General Motors i Fiat zamykają montownie
Pożegnanie z montowniami
Warren P. Browne, szef Opel Polska i GM Poland, nie ukrywa, że decyzja o zamknięciu montowni w Warszawie nie była łatwa, ale wymusił ją rynek i jest to restrukturyzacja działalności. Produkcja koncernu w Polsce i tak wzrośnie.
FOT. BARTŁOMIEJ ZBOROWSKI
Od początku lipca zamykają swoje montownie w Polsce Fiat i General Motors. Po obniżce ceł montowanie aut w Polsce przestanie być opłacalne. Zatrudnieni przez obydwa koncerny mają zagwarantowaną pracę lub pomoc w jej znalezieniu. Firmy planują bowiem zwiększenie produkcji aut, także na eksport.
- Dla General Motors zamknięcie montowni na Żeraniu nie będzie szczególnie dotkliwe, choć zawsze jest to związane z trudnymi decyzjami dotyczącymi pracowników - tłumaczy Warren P. Browne, prezes Opel Polska i GM Poland. Podkreśla, że produkcja w zakładach w Gliwicach, gdzie koncern zainwestował miliard marek, wzrasta, w tym także na eksport.
Inwestycja Opel Polska na Żeraniu oznaczała dla Opla wydatek 39 mln marek. Gary Wallace, odpowiedzialny za finanse firmy, nie ma wątpliwości, że po sprzedaży nieruchomości straty, jeśli będą, okażą się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta