Moda na niepalenie
Młodzież i kobiety na celowniku przemysłu tytoniowego
Moda na niepalenie
FOT. (C) REUTERS
ZBIGNIEW WOJTASIŃSKI
Mimo zmasowanej reklamy papierosów na całym świecie zmniejsza się liczba osób uzależnionych od nikotyny. Od niedawna wśród nich jest też prof. Zbigniew Religa. Nadal jednak co roku nałóg ten zabija ponad 4 miliony ludzi. W Polsce w ciągu 10 lat przestało palić prawie 2 mln osób, ale wciąż zaciąga się papierosem prawie co druga osoba dorosła. Wzrasta liczba palaczy wśród młodzieży.
Wprowadzenie zakazu reklamy papierosów jest głównym przesłaniem Światowego Dnia bez Tytoniu, organizowanego w tym roku (31 maja) pod hasłem "Kultura masowa a tytoń". Od początku lat 90. reklama papierosów kierowana jest głównie do młodzieży i kobiet, a wydatki na nią firm tytoniowych wzrosły w naszym kraju aż dwudziestokrotnie. Przekroczyły sumę 100 mln dolarów. Według prof. Witolda Zatońskiego, prezesa Fundacji "Promocja Zdrowia", właśnie intensywna reklama w znacznym stopniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta