Kupowanie czasu
Kupowanie czasu
Nie wymyślają plakatów, nie produkują reklamówek telewizyjnych i radiowych, a mimo to są bardzo aktywnie działającą firmą na polskim rynku reklamowym. Sami o sobie mówią, że są szarą częścią tego wielkiego interesu. Mowa o firmie Optimum Media, która -- nazywając sprawę prostym językiem -- pośredniczy między agencjami reklamowymi a mediami. Zajmują się planowaniem, w jakich mediach i kiedy kampania reklamowa powinna się pojawić, aby przyniosła jak największy sukces zleceniodawcy. -- Jest to działalność nowa na polskim rynku. Jednak takie firmy jak nasza pracują na Zachodzie już długi czas -- mówi Jakub Bierzyński, szef Optimum Media. Rynek firm reklamowych w krajach zachodnich doszedł do takiej specjalizacji, że powstanie firm pośredniczących stało się nieuniknione. Definitywnie skończyły się czasy, kiedy wystarczyło zamieścić reklamę w gazecie i czekać na efekty zwyżkujących obrotów. Dziś o sukces w reklamie jest coraz trudniej, trzeba liczyć się z konkurencją i większymi wymaganiami klientów. Nad jedną kampanię reklamową pracują sztaby ludzi z wielu firm, a koszty takich przedsięwzięć liczy się w milionach dolarów. W największych firmach reklamowych powstały działy, których zadaniem jest właśnie pracowanie nad strategiami kampanii reklamowych oraz współpraca z mediami. Jednak nie wszystkie agencje reklamowe stać na taki dział i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta