Pewność siebie nie popłaca
Publiczne oferty
Pewność siebie nie popłaca
Nadal nie brakuje chętnych do sprzedaży akcji w publiczej ofercie. Inicjatywę na rynku pierwotnym przejęły departamenty kapitałowe banków i firmy doradcze. Domy maklerskie w w iększości dały się z epchnąć do roli sprzedawcy detalicznego. Jednak mogą i powinny mieć wpływ na przebieg emisji.
W Komisji Papierów Wartościowych jest w tej chwili ok. 25 prospektów emisyjnych. Można przypuszczać, że część z nich to prospekty nowych emisji akcji spółek już notowanych na giełdzie, ale w większości są to prospekty nowych chętnych na giełdę -- zarówno firm prywatyzowanych jak i firm prywatnych.
Klientów KPW można więc podzielić na tych, którzy mieli już kontakt z rynkiem kapitałowym, jak i na tych, którzy dopiero chcą się tam pojawić. Potencjalni emitenci przy przygotowywaniu prospektu emisyjnego korzystają zazwyczaj nie tylko z pomocy firm konsultingowych i audytorskich, ale też domów maklerskich.
Przespana szansa
-- Sądzę, że domy maklerskie przespały koniec u biegłego roku i początek tego. Był to okres gwałtownego wzrostu liczby klientów, obrotów, liczby zleceń itp. Domy maklerskie ledwie dając sobie radę z bieżącą obsługą nie miały czasu ani ochoty pomyśleć o rozszerzeniu swojej działalności na rynku pierwotnym -- twierdzi Paweł...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta