Pas i poduszka to nie wszystko
Pas i poduszka to nie wszystko
W tym samochodzie można się czuć bezpieczniej. Kierowca i pasażerowie BMW 7 chronieni są nie tylko przez poduszki pneumatyczne zainstalowane w desce rodzdzielczej, ale także przez poduszki boczne - w drzwiach i na krawędzi dachu. Te ostatnie osłaniać mają ludzi przy wywrotce auta i uderzeniach w bok pojazdu.
(C) BMW
ZBIGNIEW ZWIERZCHOWSKI
Wnętrza starszych aut mogą zachwycać nie tylko miłośników motoryzacji swoją stylistyką, ale przerażać fachowców od bezpieczeństwa. Niczym nieosłonięta kolumna kierownicy, mnóstwo wystających przełączników, ostre krawędzie były realnym zagrożeniem dla zdrowia i życia, gdy doszło do wypadku. Dlatego pojazdy wewnątrz tak bardzo się zmieniły, ale nie na tyle, że zapewniają największe z możliwych bezpieczeństwo.
W nowych konstrukcjach samochodów pojawia się coraz więcej elementów, które są w stanie pochłonąć energię uderzenia i zapobiec urazom. O ile bowiem tzw. deski rozdzielcze i kierownice od dłuższego czasu projektowane są z "myślą o ludziach" - pozbawione wystających detali, osłonięte...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta