Podaż zmienić w popyt
- Informacje o firmie
- Opinia Podaż zmienić w popyt
FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI
Rz: Co jest celem strategii rozwoju Poczty Polskiej?
JACEK TURCZYŃSKI: Podstawowym celem strategii jest zmiana Poczty z firmy, która kieruje się mentalnością podażową, na firmę popytową. W przeszłości Poczta Polska działała jak urząd, w przyszłości ma funkcjonować jak firma komercyjna i rynkowa. Musimy przekształcić firmę w zakresie mentalności, organizacji i zarządzania. I to już się dzieje.
Mówi Pan, że Poczta musi być bardziej konkurencyjna. Tymczasem temat jakości usług przemyka w strategii, nie jest jej tematem przewodnim.
Realizujemy już pięcioletni program poprawy jakości usług pocztowych. Na początku przyszłego roku wprowadzimy kategoryzację przesyłek. Wprowadzimy przesyłki ekspresowe, które mają być doręczane w ciągu jednego dnia, będą także przesyłki ekonomiczne, które trafią do odbiorcy po kilku dniach.
Oprócz podstawowej działalności, czyli świadczenia powszechnych usług pocztowych, poczty na świecie świadczą jeszcze trzy typy usług: finansowe, logistyczne i dostępu do sieci internetowej. Ze strategii wynika, że Poczta Polska w największym stopniu chciałaby rozwijać usługi finansowe. Czy oznacza to zaniechanie rozwoju usług
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta