Kupić, wynająć czy wziąć w leasing?; Odsetki, prowizje, opłaty; Tanio nie jest
- Problem niejednego przedsiębiorcy: Kupić, wynająć czy wziąć w leasing?
- KSEROKOPIARKA NA KREDYT: Odsetki, prowizje, opłaty
- KSEROKOPIARKA W LEASINGU: Tanio nie jest KOMENTARZ TYGODNIA: Wybór tylko pozorny Problem niejednego przedsiębiorcy
Kupić, wynająć czy wziąć w leasing?
RYS. ANDRZEJ JACYSZYN
KATARZYNA JĘDRZEJEWSKA
Przed takim pytaniem staje zapewne niejeden przedsiębiorca, gdy myśli o wyposażeniu firmy w maszynę, urządzenie, samochód czy inny środek trwały. Mamy nadzieję, że pomocą w podjęciu tej decyzji będzie dzisiejsza DOBRA FIRMA.
Kupując środek trwały (maszynę, urządzenie, samochód) przedsiębiorca musi pamiętać o generalnej zasadzie, że wydatków na kupno lub wytworzenie środków trwałych nie można wliczać bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodu, odliczanych od przychodu przed opodatkowaniem. Przedsiębiorca może wpisywać w koszty jedynie odpisy amortyzacyjne obliczane od wartości tego środka. Chyba że przedsiębiorca przewiduje, iż nie będzie go używał dłużej niż rok - wówczas wydatek jest wpisywany bezpośrednio w koszty. Okres używania określa sam podatnik. Również, jeśli wartość środka trwałego nie przekracza 3500 zł, wydatek na jego zakup lub wytworzenie jest wliczany od razu w koszty.
Oczywiście dotyczy to
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta