Kampania za 50 milionów
Kampania za 50 milionów
- Reklama w mediach
- Zwrot kosztów
Około 50 milionów złotych wydały w sumie na kampanię komitety wyborcze, które wprowadziły do Sejmu i Senatu swoich przedstawicieli. Skarb Państwa odda im prawdopodobnie niespełna 40 mln dotacji podmiotowej. Z tej sumy nic nie otrzymają pozaparlamentarne AWSP i UW, najwięcej natomiast dostaną SLD - UP (ok. 25 mln) oraz Platforma Obywatelska (ok. 6 mln).
Zdobycie każdego spośród 291 mandatów parlamentarnych SLD - UP kosztowało niemal 86 tys. zł. Komitet wydał na całą kampanię 24 - 25 mln złotych - ocenia wstępnie pełnomocnik finansowy koalicji Edward Kuczera. Podkreśla przy tym, że jej komitet zgłosił najwięcej, bo ponad tysiąc kandydatów, zatem na promocję jednego wydał około 24 tysięcy zł. Pieniądze na kampanię pochodziły z wpłat osób fizycznych, funduszy wyborczych partii tworzących koalicję oraz uzupełniająco z kredytów.
Na złożenie sprawozdań finansowych komitety mają trzy miesiące, podane koszty są więc tylko szacunkowe.
Weksle trzech tenorów
Między 10 a 12 mln złotych wydała na kampanię wyborczą Platforma Obywatelska. - To mniej niż połowa sumy, jaka jest górnym
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta