Sposób na przetrwanie zmian
Sposób na przetrwanie zmian
Publikujemy fragmenty książki, która wkrótce zostanie wydana przez PWN pt. "Komunikowanie w kryzysie". Jeden z jego rozdziałów dotyczy komunikowania wewnątrz firmy. Autorką publikacji jest dr Anna Murdoch, adiunkt ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Jedną z najbardziej niepokojących sytuacji wewnątrz firmy jest zapowiedź zmiany.
A zatem rzecznik lub koordynator ds. public relations oraz szefowie innych działów, np. działu zarządzania zasobami ludzkimi, muszą być świadomi następujących spraw:
- zmiana jest sytuacją stresową. Wprowadza niepokój, niechęć, atmosferę nieprzychylności i opór
- zawsze w sytuacji niepewności i niepokoju rozkwitają plotki, informacje zasłyszane, spekulacje, wyolbrzymienia, szeptanki itp. Panuje atmosfera nerwowości, morale pracowników spada, są oni zajęci przede wszystkim wymienianiem informacji, pisaniem e-maili, wysyłaniem listów do agencji "łowców głów", dzwonieniem do znajomych, aby "badać" sytuację na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta